Blog

Claudia de Vos 08 April BioPure professional _ 1

FORLLE’D IN BEELD

Claudia de Vos

“DE WETENSCHAPPELIJKE TESTRESULTATEN SPREKEN VOOR ZICH”

Ingrediënten die diep in de dermis terechtkomen: dat lijkt fantastisch voor wat betreft de huidverbeterende resultaten, maar hoe werkt dat precies? Het geheim van het Japanse merk Forlle’d is dat de werkstoffen wél in de dermis, maar níet in de bloedbaan terecht komen, vertelt trainer Claudia de Vos. En het geheim dáárachter is de technologie voor het verkleinen van moleculen tot nanomoleculen – gebaseerd op het werk van de Japanse scheikundige Koichi Tanaka. Hij ontving daarvoor met nog twee collega’s een Nobelprijs. Vorig jaar haalde Dermaesthetics het merk naar Nederland. Hoe is het ontvangen?

Bijna een jaar Forlle’d in Nederland. Hoe staat het merk ervoor? Claudia: “Het is enorm goed ontvangen. De specialisten zijn vooral blij met de gestage opbouw van het resultaat, dat blijvend is – wat de herhalingsaankopen stimuleert. Het is geen merk van ‘vandaag aanbrengen, morgen resultaat’. Het is een merk waarbij je hyaluronzuur en andere ingrediënten maandenlang in de levende huidlagen brengt. Vanochtend was ik bij een salon die een klant heeft die regelmatig naar een arts gaat voor een Prophilo-behandeling, waarbij de huid wordt opgevuld. Deze klant gebruikt nu een paar maanden Forlle’d en bij het laatste bezoek aan de arts was de huid zó goed opgevuld, dat hij besloot de behandeling niet uit te voeren. Dat is natuurlijk een geweldige opsteker voor de specialist. Wat onze salonklanten vooral ook fijn vinden, is dat je het goed kunt combineren met onze peelingmerken. Want hoe beter een huid gehydrateerd is, hoe beter de peeling verdragen wordt, hoe mooier de genezing is en hoe minder downtime je hebt.”

FORLLED3

Wat is er zo bijzonder aan het merk? Claudia: “Het is het eerste merk wereldwijd dat met de ingrediënten in de dermis ofwel de levende huidlaag komt. Forlle’d is daardoor pure huidverjónging – letterlijk. Huidverjonging in een heel luxe jasje. De producten en behandelingen vullen de huid van binnenuit op, hebben een bewezen anti-aging effect en verbeteren de huidstructuur. Verder is het merk

‘Het is geen loze praat, geen marketingtruc. Het is eerlijk en puur’

zeer geschikt als voor- en nazorg voor peelings, botox, injectables of plastische chirurgie, ook in combinatie met verschillende huidverbeterende behandelingssystemen en toepassingen. Dat is niet zomaar een marketingclaim, maar wetenschappelijk onderbouwd en gebaseerd op het baanbrekende werk van professor Koichi Tanaka.”

Hyalogy platinum line _ 2Wat was dat voor werk? Claudia: “Hij vond een nieuwe methode uit voor de massaspectrometrische analyse van biologische macromoleculen. Hierop baseerde Forlle’d de al even innovatieve technologie voor het verkleinen van moleculen tot nanomoleculen. De piepkleine hyaluronzuurmoleculen van 5 nanometer kunnen diep de dermis in.

 

 

 

Ze fungeren daarbij als deliverysystem en nemen andere werkstoffen mee op hun reis naar de diepte. Het resultaat: natuurlijke huidverbetering op cellulair niveau. De grootte van 5 nanometer maakt dat ze wel de dermis maar niet de bloedbaan in kunnen, waar we ze niet willen hebben.”

Products for intensive hydration

Wat valt je op in de trainingen? Claudia: “Bij Forlle’d spreken de wetenschappelijke onderzoeksresultaten, de vele patenten en de Nobel-prijswinnende technologie erachter, voor zich. Het hyaluronzuur komt bewezen in die dermis, dat is wereldwijd uniek. Het is geen loze praat, geen marketingtruc. Het is eerlijk en puur. Forlle’d heeft voor de tests een onafhankelijk bedrijf in Hamburg benaderd en test dus niet zijn eigen producten. Voor de cursisten en de klanten is die wetenschappelijke onderbouwing helder; het roept geen vragen meer op over de werking.”

‘De huiden worden echt ontzettend mooi, ook al na één behandeling’

DE BELANGRIJKSTE INGREDIËNTEN

  • Verkleinde hyaluronzuurmoleculen
    Hyaluronzuur is normaal te groot om opgenomen te worden in de diepere huidlagen. Hoe dieper, hoe minder ruimte er tussen de cellen zit. Forlle’d wist het hyaluronzuur zo’n 600 tot 4.000 keer te verkleinen tot 5 nanometer, zodat het de dermis in kan. Taken aldaar: stimuleren van de fibroblasten om elastine en collageen aan te maken en de eigen hyaluronzuur-aanmaak te bevorderen. De nanomoleculen vormen tevens het deliverysystem om de actieve werkstoffen meenaar binnen te nemen.
  • De meest recente ontdekking van Forlle’d is het verkleinen van platinum – door wetenschappers erkend als een van de krachtigste antioxidanten die er bestaan. Door het te verkleinen, vermijd je dat het platinum een colloïdaal filterlaagje op de huid legt en niets doet, legt Claudia uit. Nu kan het worden meegenomen met het hyaluronzuur. “Daar blijft het stabiel en dus actief. De effectiviteit van de platinumdeeltjes is dankzij deze technologie verhoogd en de huid kan ze beter verdragen.”
  • Ceramiden – “Verhogen het vochtgehalte en herstellen de huidbarrière waardoor de actieve ingrediënten die we in de huid brengen niet verloren gaan”, vertelt Claudia. “Het zijn een soort dakpannetjes van onze huid. Huididentiek en 100% opneembaar.”
  • Geïoniseerde mineralen – Zorgen voor balans in de huid, versnellen het genezingsproces en bevorderen de celactiviteit. Om te zorgen dat het hyaluronzuur deze essentiële mineralen meeneemt tot in de levende huidlagen, zijn ze geïoniseerd.

2

‘IK RAAKTE OVERTUIGD VAN DE WETENSCHAPPELIJKE ONDERBOUWING’
“Ik werk met Forlle’d vanaf de lancering vorig jaar. Ik had er van tevoren al over gehoord en weet van Dermaesthetics: zij zijn niet voor niets enthousiast. Dat wil niet zeggen dat ik een merk zomaar opneem, maar ik raakte overtuigd van de wetenschappelijke onderbouwing van de technologie achter het verkleinen van de hyaluronzuurmoleculen. Hyaluronzuur is natuurlijk een topper qua werkstof in huidverjonging- en verbetering. En de werkstoffen die eraan toegevoegd zijn, maken de huid van binnenuit gezonder en mooier. Dat zijn unieke werkstoffen, krachtig en kostbaar, zoals platinum. Als je dan ziet hoeveel wetenschappelijke onderzoeken en hoeveel patenten er liggen, de Nobelprijs voor het basisonderzoek – dat is iets waar je niet omheen kan.” “De huiden worden echt ontzettend mooi, ook al na één behandeling. Je ziet dat de huid wordt opgevuld. Het zijn prettige en luxe producten om mee te werken. Iedereen vindt de behandelingen echt fantastisch en dat start al bij de unieke reiniging; alle Forlle’d-klanten zijn laaiend enthousiast. Een klant die er al maanden op zit, is zo enthousiast dat ze nu ook de bodyproducten voor thuis wil. Die had ik nog niet, maar heb ik nu maar besteld.” “Het is een exclusief merk, voor het hogere segment, en dat miste ik nog in mijn huidinstituut. Wij richten ons met deze uitbreiding op de dames die net wat meer te besteden hebben en in zichzelf willen investeren. Forlle’d spreekt vooral die doelgroep aan. Het is een mooie toevoeging aan onze huidige merken en behandelingen.”

(Lian Bressen van Be You Huidinstituut in Vught)

 

1

‘DIT WAS ONZE ‘MISSING LINK’
“In onze salon hebben wij al veel ervaring met huidverbetering. We boeken mooie resultaten met resurfacing, maar waren op zoek naar een product dat meer comfort biedt – zonder in te leveren op huidverbetering. Toen Clara (Visscher, directeur Dermaesthetics, red.) Forlle’d introduceerde, waren wij meteen verkocht. Dit was onze missing link. Doordat Forlle’d de dermis bereikt en in staat is de huid te verjongen op cellulair niveau, zien wij spectaculaire resultaten. De huid is direct goed gehydrateerd na één behandeling, irritatie komt niet meer voor. Na twee maanden zien wij dat de huid echt opgevuld wordt van binnenuit. Forlle’d past bij ons doordat de filosofie mooi aansluit bij die van ons: op een natuurlijke manier oud worden, waarbij de gezondheid van de huid voorop wordt gesteld.”

(Sandra Franken van Beauté Sans Doute in Dordrecht)

 

Publicatie: ESTHÉ – Merk in beeld


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone