Blog

18 December monique2

MERK IN BEELD – FORLLED

Salon In Beeld

“HET ULTIEME IN ONS VAK IS DE HUID ZO LANG MOGELIJK JONG HOUDEN”

Onderscheidend, toekomstgericht en bovenal zichtbaar werkzaam: de ervaren beautyondernemers Monique van den Dool (59) van Cameleon Zwolle en José Meuleners (53) van Salon Esthétique in Stramproy stellen zo hun eisen aan hun merken. Forlle’d, het Japanse huidverbeteringsmerk dat Dermaesthetics begin dit jaar in Nederland introduceerde, sprak hen onmiddellijk aan. In een dubbelinterview leggen ze uit wat voor soort bedrijf ze hebben en waarom het merk bij hen past.

Hoe zijn jullie begonnen? Monique: “Ik trad in 1983 in dienst van iemand die vanuit het niets een grote, professionele schoonheidssalon had opgericht en datzelfde jaar heb ik de zaak overgenomen. De salon zat in een groot, luxe herenhuis, met sauna en bubbelbad; boven verhuurde ik aan vier kamerbewoners. Mijn koers bestond in eerste instantie uit heel hard werken. Gaandeweg ben ik gaan groeien en ben ik zo hard gegroeid dat ik bijna ten onder ging aan de groei. Inmiddels bestaat mijn team uit zes huidspecialisten, een cosmetisch arts en twee pedicures. Ik ben ook al lang bezig met de vraag hoe ik de innerlijke mens mee kan nemen bij het verbeteren van de buitenkant. Nu is ook de consument zover om op de juiste manier aan de binnenkant te werken, niet omwille van de hype maar omwille van een gezonde huid.”

José: “In ben in 2004 begonnen aan huis – ik woon in een pastoriewoning – met het idee dat ik een schoonheidsspecialist wil zijn die zich onderscheidt op de markt. Destijds wilde ik niet hetzelfde aanbieden als mijn collega’s in mijn regio. Daarom richtte ik me meteen op huidverbetering en anti-aging. Mijn interesse lag ook niet bij zaken als lichaamsbehandelingen en massages.”

FORLLED3

Hoe gaat het nu? Monique: “Ik ben stap voor stap gekomen tot een besef: het ultieme in ons vak is de huid zo lang mogelijk jong houden – door de fase van het kinderen krijgen en de overgangsfase heen. Dat wil ik bereiken. Ik merkte al vrij snel dat er merken zijn die daarin echt wat doen. Daarmee kan ik de ruimte invullen tussen kliniek en schoonheidsspecialist.

In februari ga ik verhuizen omdat ik teveel vierkante meters heb. In de wijk Assendorp richt ik me ook wat duidelijker op de 40-plusser. Deze klant is trouw en bereid geld uit te geven, mits ze duidelijk effect en resultaat ziet.” José: “Vorig jaar stond ik voor de keus of ik naar een zakelijk pand zou gaan of in de pastoriewoning zou blijven en het is dat laatste geworden. We hebben een gedeelte van het woonhuis verbouwd tot praktijk. Ik startte met één behandelkamer en inmiddels heb ik er drie. Ik werk op het moment samen met een dermatoloog, een cosmetisch arts, een plastisch chirurg en een permanent make-upspecialist. De klanten worden met mij ouder en de nadruk ligt steeds meer op anti-aging. Forlle’d past daar

“De klant moet zien
waarom die aan mij geld en
tijd moet besteden”

perfect bij. Het mooie aan Forlle’d is dat je het kunt inzetten voor en na plastische chirurgie, injectables en peelings. Het verkort aanzienlijk het herstel na de ingreep.”

Wat is het belangrijkste criterium om een merk op te nemen? Monique: “Wat doet het en hoe is dat zichtbaar voor de klant? Want die klant moet zien waarom die aan mij geld en tijd moet besteden. Daarom neem ik Forlle’d op als ik in mijn nieuwe pand zit.

Ik heb al wel de training gedaan en sinds juli gebruik ik het zelf. Ik wil weten hoe het werkt en of ik iets mis qua werkstoffen. Ik wil uiteindelijk aan mijn klanten laten zien wat er met mijn gezicht gebeurt, dat is de beste reclame. Ik ga niet voor fabeltjes. Ik wil ook zien of mijn neuslippenrimpel minder diep wordt. Dat moet kunnen met Forlle’d doordat de fibroblasten weer ‘aan de praat’ worden gebracht. Daarom is Forlle’d ook voor elke leeftijd te gebruiken. Ik denk dat het een merk is dat vooruitloopt op de toekomst, waarin we veel minder verouderen en veel minder hoeven te grijpen naar facelifts en injectables.”

José: “Voor mijn salon ben ik altijd op zoek naar innovatie en dus naar merken die de nieuwste technieken gebruiken. Maar dan moeten ze wel wetenschappelijk onderbouwd zijn. Forlle’d is een van die merken. Ik had de eer om er als eerste in Nederland mee te werken. Forlle’d is gebaseerd op een Nobelprijs-winnende technologie en heeft diverse gepatenteerde werkstoffen met bewezen resultaten. Alle producten zijn in vivo en in vitro getest. Toen ik dat las, was ik eigenlijk meteen verkocht. Het belangrijkste criterium is natuurlijk dat het echt doet wat het zegt. Forlle’d ontwikkelde het laagmoleculaire hyaluronzuur, dat diep de dermis in gaat maar niet de bloedbaan bereikt. Het stimuleert de fibroblasten tot huideigen aanmaak van hyaluronzuur, collageen en elastine. Dankzij de ionisatie voert het hyaluronzuur de actieve stoffen mee naar de dermis. De resultaten zijn verbluffend. Je ziet de huidstructuur veranderen: de huid wordt voller, rimpeltjes vervagen en de klanten krijgen een hele mooie glow op het gezicht. Zéker bij de Platinum-lijn – dat is mijn favoriet – dankzij het geïoniseerde platinum, uniek en gepatenteerd.”

FORLLED4

Hoe is de samenwerking met Dermaesthetics? Monique: “Clara (eigenaar Clara Visscher, red.) zal er altijd voor zorgen dat wij alles krijgen om goed met hun merken te kunnen werken. Er zijn vele trainingen en promoties en ze sturen mensen als je ze nodig

hebt. Dat maakt dat het bedrijf boven iedereen uitstijgt. Ik ken het bedrijf al twintig jaar en zo hebben ze het altijd gedaan, ook toen ze geen cent te makken hadden. Eerst geven voor je ontvangt – dat doen ze heel goed.”

José: “Dermaesthetics is een topleverancier, de samenwerking is fantastisch, het team is goed onderlegd en goed getraind. Ik ga er met plezier naar toe en als ik terugkom, heb ik altijd weer wat geleerd. Ook qua ondersteuning is het goed geregeld bij Dermaesthetics. Zo is er een nieuwe, prachtige website waar je kunt inloggen en alles vindt wat je nodig hebt, de marketingmaterialen, de protocollen, foto’s – alles is al gemaakt voor je.”

FORLLEDHoe ziet de toekomst eruit? Monique: “Het nieuwe pand is zo ontzettend gaaf! Ik kan mijn winkel, wachtruimte en vier salons kwijt en ik heb ruimte voor bijvoorbeeld tai chi, yoga, misschien een ademtherapeut. Ik kan veel meer ideeën in praktijk brengen over huidverbetering van binnenuit en van buitenaf. Als de huid op haar allergezondst is waar de cel geboren wordt, kan je die huid ook zo lang mogelijk in dezelfde staat houden. Daar ben ik al die jaren mee bezig geweest. En nu heb ik veel meer handvatten om dat te doen, dankzij moderne merken als Forlle’d.”

José: “Ik probeer onderscheidend en vernieuwend te zijn. Het niveau in de branche is erg omhooggegaan, er zou eigenlijk een nieuwe beroepsgroep moeten komen. De consumenten weten niet meer waar welke behandelingen geleverd worden. Ook de naam ‘schoonheidsspecialist’ is niet echt meer van deze tijd.”

 

 

Publicatie: ESTHÉ - Merk in beeld editie 11

FORLLED


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone