Dermaesthetics Blog

RESURFACING VERSUS PEELING

Gebruik de juiste term voor de juiste behandeling.

Peeling is langzamerhand een verzamelterm geworden voor alle behandelingen waarbij de bovenste huidlaag wordt ‘gepeeld’ met als doel een gladder oppervlak te krijgen. “Bij een peeling haal je inderdaad de bovenste huidlaag weg, maar bij de nieuwe generatie peelings kan een behandeling zoveel meer bieden. We spreken dan niet over peelen, maar over Skin Resurfacing wat zoveel breder is dan een peeling. Ik denk dat het niet verstandig is om die termen door elkaar heen te gebruiken”, stelt Clara Visscher van Dermaesthetics. Daar willen we wel meer over horen!

CLARAANNOUK

Peelings zijn een zeer belangrijk onderdeel als je een huid wil verbeteren, volgens sommigen zelfs onmisbaar. De schoonheidsspecialist voert een peeling uit om dode huidcellen te verwijderen, waardoor de basaalcellenlaag gestimuleerd wordt om nieuwe cellen aan te maken. “Hierbij moet je echter wel beseffen dat die nieuwe cellen precies op dezelfde manier functioneren als de voorgaande cellen”, start Clara, “Bij de behandelingen die vallen onder het Skin Resurfacing concept maak je echter optimaal gebruik van de huid die op het punt staat te vernieuwen. Om de eigenschappen van deze nieuwe cellen te verbeteren, heeft het merk pHformula een formule ontwikkeld waarmee schoonheidsspecialisten tijdens het peelen ook werkstoffen in de huid transporteren”. Een gepatenteerd transportsysteem zorgt ervoor dat tijdens het peelen bijvoorbeeld ook peptiden, vitaminen, antioxidanten en andere probleemoplossers in de huid worden gebracht. Deze actieve ingrediënten triggeren de nieuwe cellen om zich te herstructureren en beter te functioneren dan de zojuist gepeelde cellen. “Dat is waar de kracht ligt bij Skin

Bij behandelingen die vallen onder het Skin Resurfacing concept maak je optimaal gebruik van de huid die op het punt staat te vernieuwen.

Resurfacing en waarmee je zeer succesvol huidproblemen als acne, hyperpigmentatie, huidveroudering en/of chronische roodheid op korte termijn oplost.”

Maar is het dan zo erg als je deze vernieuwde en uitgebreide versie van een peeling ‘gewoon’ nog steeds peeling noemt? “Het probleem is er dat er verwarring kan ontstaan bij de consument en daarmee ook de verwachting heel anders kan zijn. Het correct benoemen van je behandeling kan je marketingtechnisch helpen om iets anders te bieden dan al die

andere schoonheidsspecialisten die peelings aanbieden, maar het voorkomt bijvoorbeeld ook de verwarring tussen diepe chemische peelings die enkel door een arts uitgevoerd worden en een Skin Resurfacing.”, licht Clara toe. Dat is een terecht punt, want ook daarin zien niet alleen consumenten, maar soms ook schoonheidsspecialisten door de bomen het bos niet meer. Zie ook het kader bij dit artikel voor een kort overzicht.

Kennis en ervaring als basis
“Het komt uiteindelijk allemaal neer op kennis. Kennis van de huid, kennis van ingrediënten en kennis van technieken en behandelingen. Wanneer je zelf niet het verschil weet tussen diverse peelings, dan zul je nooit de juiste resultaten bereiken”, legt Clara de vinger op de zere plek. “Wanneer er onverhoopt bij Skin Resurfacings iets verkeerd gaat, hersteld eventuele schade aan de huid zich altijd zelf, doordat je niet in de diepe huidlagen werkt. Desalniettemin is een goede kennis van zaken de absolute basis.” Bij de leverancier zijn bijna alle medewerkers net als Clara zelf

therapist holding dropper

 

Wanneer je zelf niet het verschil weet tussen diverse peelings, dan zul je nooit de juiste resultaten bereiken.

schoonheidsspecialist: “We weten hoe het in de de praktijk gaat en nemen onze eigen ervaring en kennis mee”. De schoonheidsspecialisten die met merken als pHformula, willen werken, moeten daarom eerst laten zien wat ze in hun mars hebben. “Wij zijn daar inderdaad streng in: iemand die net van de opleiding afkomt, mag nog geen klant worden bij ons. Eerst ervaring opdoen in de praktijk, is het bindende advies. Onze ervaring is namelijk dat de theorie van huidige opleidingen niet aansluiten bij de praktijk. Pas als je die ervaring hebt, naast al je theoretische kennis, kun je je echt gaan verdiepen in huidverbetering en merken die daarbij aansluiten”, schetst Clara vanuit de bedrijfsvisie.

Een andere verplichting die de klanten van de leverancier hebben, is het volgen van de trainingen die gegeven worden bij het bedrijf in Bussum. “Dat zijn de expertisetrainingen over de huid, over nieuwe producten en technieken. De specifieke praktijktrainingen voor bijvoorbeeld Skin Resurfacing worden zelfs in de salon van onze klant gegeven. Met hun eigen klanten als model en aan alle personeelsleden die later met de productlijn gaan werken”, motiveert Clara. Alle trainingen zijn gratis en het expertteam komt zo vaak als nodig terug. “Omdat ik zelf ondernemer en huidspecialiste ben, weet ik precies wat salons en huidtherapeuten nodig hebben: topmerken, maximale service en up to date kennis. Wij gaan daarom heel ver met onze ondersteuning aan depositairs. Het is mijn voortdurende ambitie om trendsetter te zijn in huidverjonging en huidverbetering. Met succes. ‘Jouw resultaat is mijn resultaat!’, zeg ik altijd tegen mijn klanten.” De grote investering in kennis, tijd en experts die het Bussumse bedrijf doet, betaalt zich terug in een schare trouwe en zeer tevreden klanten. “Ook daarin kijken we naar kwaliteit en niet naar kwantiteit”, glimlacht Clara met trots.

HET-RESULTAAT-VAN-SKIN-RESURFACINGDEFEITENOPEENRIJ

Publicatie De Beauty Professional

Geschreven door Clara Visscher
Toegevoegd op 1 juli 2018
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print