Blog

Clara Visscher 21 April NIMUE_ESTHE1

“BEN JIJ BEREID UIT JE COMFORTZONE VAN ‘FEELGOOD’ TE STAPPEN?”

Clara Visscher

Innovatieve kwaliteit, beleving en duurzaamheid, dat zijn eigenschappen die een bedrijf futureproof maken en de moderne consument aanspreken. Het Zuid-Afrikaanse merk Nimue lanceerde vorig maand de serie Age Intelligent, waarmee het merk laat zien voorbereid te zijn op de nieuwe tijd. Clara Visscher, directeur van leverancier Dermaesthetics, vertelt wat Nimue zo bijzonder maakt.

Wat is er intelligent aan de nieuwe lijn Age Intelligent? Clara: “Het is gebaseerd op de OMICS Science of Ageing studies, een langlopend onderzoek dat zich bezighoudt met veroudering en met name de veranderingen in het DNA die daarbij optreden. Nimue verwerkte die wetenschappelijke data en inzichten in de producten van Age Intelligent. De lijn heeft twee delivery systems die samenwerken om de werkstoffen zo diep mogelijk in de huid te brengen en zo egaal mogelijk te verdelen over de huid. Daarnaast bevatten de producten actuele peptiden die zijn gekoppeld aan colloïdaal platinumextract. Dat versterkt de peptiden in hun werking en bovendien heeft platinum een superkalmerend effect – het remt bepaalde ontstekingsreacties in de huid. Huidveroudering is immers eigenlijk een ontsteking van je cellen. De producten remmen cellen die oxideren en stimuleren de gezonde, vitale cellen om nog meer cellen aan te maken. Daardoor krijg je in verhouding meer jonge en vitale cellen dan verouderde cellen. Verder zitten er werkstoffen in die zorgen voor een instant aanspannend effect.”

Wat is er typisch Nimue aan? Clara: “Het is superfuturistisch. Nimue is continue op zoek naar een doorbraak in de cosmetische wetenschap en zet producten en behandelingen in de markt waarmee het merk pionier is. Wat ook heel erg Nimue is, is dat ze meedenken met de moderne consument. Die wil best wat spenderen maar dan wel aan goede producten, milieuvriendelijk en liefst van natuurlijke bron. Dat zit allemaal in Age Intelligent.

NIMUE_ESTHE4

Wellbeing en beleving zijn belangrijk – het voelt zalig en luxueus. Het is ook verantwoorde cosmetica, er zit niets in wat niet afbreekbaar is in het milieu. Er zitten vooral heilzame plantenextracten in en ook de verpakkingen zijn volledig afbreekbaar. Nimue speelt daarmee in op de internationale duurzaamheidsagenda. Als moderne consument kun je de producten met een gerust hart gebruiken.”

KENNISTIP
Als je met technisch geavanceerde merken wilt werken, zorg dan dat je kennis van de huid up to date is.

Wanneer en met welk doel is Nimue opgericht? Clara:Nimue is in 1989 opgericht door een dermatoloog en een plastisch chirurg aan de Universiteit van Johannesburg, die specifieke producten misten die geschikt waren voor een voor- of nabehandeling. Ze ontwikkelden een compacte lijn van zeven producten voor professioneel gebruik; voor gezichtsbehandelingen zochten zij contact met schoonheidsspecialisten. Een andere Zuid-Afrikaanse firma nam het merk over en maakte het tot wat het nu is. Grappig detail: de twee wetenschappers die aan de wieg stonden, kregen onenigheid over wat erin moest: vitamine A of vitamine C. Met als gevolg dat er tot op de dag van vandaag overal retinol en vitamine C in zit. De dermatoloog is uiteindelijk verbonden gebleven met Nimue.”

Wat zijn de kernwaarden van het merk? Clara: “Waar Nimue erg voor staat, is het verjongen van de cellen. Verder vinden ze antioxidatie heel belangrijk – ik ken geen merk dat zoveel antioxidanten heeft als Nimue, daar blinken ze echt in uit. Ook ligt de focus op herstel van huidbeschadiging en zonbescherming en op milieubewuste en verantwoorde cosmetica. Ze richten zich ook op het gebruik van superfoods in de producten. Kenmerkend is de gepatenteerde formule van het Triple Acid Complex, drie zuren die de huid in balans brengen en houden. Hooggedoseerd is het een peeling voor professioneel gebruik maar het zit ook in kleine doseringen in de producten voor thuis. Hierdoor behoud je veel beter het effect van de behandeling. Het houdt de huid constant aan het werk, als een soort personal trainer voor je huid.”

NIMUE_ESTHE2

Voor welke schoonheidsspecialisten is het geschikt? Clara: “Voor schoonheidsspecialisten die echte huidverbetering willen en in staat zijn uit hun comfortzone van ‘feelgood’ te stappen. Daarvoor moet je kennis wel up to date zijn. Als je de producten en de behandelingen niet begrijpt, kun je ze niet optimaal toepassen en kun je ze ook niet uitleggen aan je klant. Wij trainen daarom heel intensief, niet alleen in de salonpraktijk en op merkniveau maar ook een stap daarboven, op de algemene kennis van de huid (zie kader, red.). Nimue is geen one-sizefits-all-merk, je moet weten waar je mee bezig bent. Daarvoor moet je eerst de huid begrijpen. Nimue is heel sterk in educatie, ook naar ons. Ik zou niet weten wat wij zouden moeten zonder hun ondersteuning. Hun trainers zijn erg veeleisend en zorgen dat wij ook scherp blijven.”

“Ik ken geen merk
dat zoveel antioxidanten
heeft”

NIMUE_ESTHE3

Hoe blijft het merk innovatief? Clara: “Door heel goed te luisteren naar de markt. Niet alleen via hun analyses maar ook naar ons, naar onze verhalen uit de praktijk. En ze zijn overal te vinden, op alle wetenschappelijke congressen en symposia. Ze hebben een eigen research- & development-laboratorium en testen alles zelf, ook op mensen. Ze zijn van A tot Z bij hun product betrokken. En ze betrekken ook ons erbij en vragen ons mee te denken over de ontwikkeling van nieuwe producten, erg leuk.”

Komt er binnenkort nog een spannende introductie? Clara: “Er komt een nieuwe pigmentlijn aan, de verwachting is in het najaar. Komend jaar gaan we veel doen in vakbladen maar ook rechtstreeks naar de consument, online en in magazines. Helena Christensen, model, fotograaf en zakenvrouw, is de ambassadeur in de campagne.”

BACK TO SCHOOL

Dermaesthetics geeft – onafhankelijk van de merken – algemene cursussen over de huid, aan te raden als je met moderne technieken en geavanceerde werkstoffen wilt werken. Op dag 1 staan anatomie en basiskennis van de huid op het programma, plus huidaandoeningen die je niet kunt behandelen maar bij een arts thuishoren. Dag 2 gaat in op de huidaandoeningen die je juist wel kunt behandelen, inclusief de daarbij passende technologieën en moderne, innovatieve werkstoffen.

 

PUBLICATIE ESTHÉ: Merk in beeld


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone