Dermaesthetics Blog

KNAP INSTITUTE OVER PCA SKIN

‘DE VEELEISENDE KLANT WIL GEWOON EEN GOED PRODUCT’

ALS ONDERNEMERS VLAKBIJ DE AMSTERDAMSE ZUIDAS HEBBEN HUIDSPECIALIST LINDSAY VAN DER LOOIJ EN HAAR COMPAGNON COSMETISCH ARTS ANNEBETH KROESKOP VAN KNAP! INSTITUTE TE MAKEN MET VEELEISENDE ZAKELIJKE KLANTEN. MENSEN DIE JE GEEN VERHAALTJE OP DE MOUW KUNT SPELDEN MAAR DIE SNEL EEN OVERTUIGEND
RESULTAAT WILLEN ZIEN. ALS ERVAREN SCHOONHEIDSSPECIALIST KOOS LINDSAY VOOR PCA SKIN: “IK WILDE ALTIJD AL EEN MOOI HIGH-END PRODUCT EN PEELINGS ZONDER EXTREME VERVELLING.”

Vertel eens over jullie concept?
Lindsay: “In Amsterdam heb je óf echte klinieken óf reguliere schoonheidssalons, iets daartussenin had je nog niet. Daarom bundelden Annebeth en ik de krachten en zijn we samen dit mooie concept gestart. Samen – met een team van een huidtherapeut, schoonheidsspecialisten en de cosmetisch arts – kunnen we meer behandelingen aanbieden dan alleen reguliere schoonheidsbehandelingen, zoals injectables en laserbehandelingen. Van een aantal behandelingen is het minder zinvol als een arts die uitvoert, die doen de huidtherapeut en de schoonheidsspecialist.”

Wanneer is KNAP! Institute geopend?
Lindsay: “In 2011. Daarvoor was ik accountmanager voor drie cosmeticamerken en ik had ook nog mijn eigen salon aan huis in Brabant. Ik werkte zes dagen per week. Dat hebben we trouwens ook nog anderhalf jaar na de start gedaan; Annebeth en ik deden in het begin alles zelf, met stagiaires maar zonder personeel. Het eerste jaar hield ik ook nog mijn salon in Brabant aan, daar verdiende ik het geld voor de huur hier, dus dat is even heel zwaar geweest. Pas later zijn we mensen gaan aannemen en inmiddels werken we met negen meiden. Ik begeleid de schoonheidsspecialisten en Annebeth begeleidt de huidtherapeut.”

Hoe kom je aan de locatie?
Lindsay: “Gewoon op internet gezocht naar praktijkruimte. We wilden parkeerruimte voor de deur en ook wat privacy voor de cliënten. Zo kwamen we hier terecht, vlakbij de Zuidas, hét bedrijventerrein van Amsterdam. Naast zakenmensen hebben we inmiddels ook veel BN’ers.”

Waarom koos je voor PCA Skin?
Lindsay: “Dankzij mijn lange ervaring weet ik wat we aan merken en apparaten in huis willen hebben. Ik wilde altijd al een mooi high-end product en peelings zonder downtime. Mensen willen snel resultaat bij huidverjonging en bij huidproblemen maar niemand wil extreem vervellen.

KNAP_TEAM

Waarom past het merk zo goed bij de veeleisende klant die gewend is aan luxe?
Lindsay: “Omdat het echt resultaatgericht is, de huid zichtbaar verjongt en de problemen oplost. Het is makkelijk in gebruik en heeft een luxe uitstraling. Alles is wetenschappelijk onderbouwd en de veeleisende klant wil gewoon een goed product. Niet iedereenvraagt naar de wetenschappelijke achtergrond maar als ze dat wel doen, sta ik voor 100% zeker in mijn schoenen, ik weet wat ik doe. Er staat zoveel expertise achter dat je nooit bang hoeft te zijn dat je fouten maakt. En die maak je gemakkelijk met dit soort producten – iets wat je nooit wilt maar vooral niet bijde veeleisende klant. Verder is PCA Skin niet overal verkrijgbaar, de distributie is exclusief. Dat geeft een bepaalde uitstraling. En er zijn mooie producten voor thuis: als je een peeling doet, moet je een week lang de producten van PCA Skin gebruiken; bij ons doet iedereen dat ook. Het resultaat is gewoon veel beter.”

‘MENSEN WILLEN SNEL RESULTAAT BIJ
HUIDVERJONGING EN BIJ HUIDPROBLEMEN
MAAR NIEMAND WIL EXTREEM VERVELLEN’

Welke rol speelt PCA Skin in jullie bedrijf?

Lindsay: “Wij voeren heel veel peelings uit, vooral in de winter. In de zomer zijn we wel wat voorzichtiger. Iedere huid die je wilt verjongen, moet je peelen. Ook als mensen een relaxfacial willen, doen we toch nog een paar keer per jaar een peeling. Het is ook de mooiste behandeling, vind ik. Waarom zou je kiezen voor heftige behandelingen als het voor het resultaat niet hoeft? Een peeling van PCA Skin kun je een keer per maand blijven doen.”

Heb je een favoriet product?
Lindsay: “Ik ben fan van de nieuwe retinolpeeling. Die vermindert het pigment in de huid en maakt haar mooi zacht, glad en vol. Die peelings doen we nu aan de lopende band.”

Onze klanten willen meteen weer aan het werk kunnen en niet een week thuis hoeven blijven. Het was moeilijk om zo’n peeling te vinden. Uiteindelijk kwam ik bij Dermaesthetics terecht. Ahmet legde alle wetenschappelijke kenmerken uit van het product en zo raakte ik overtuigd. In Amerika is het een luxe, high-end merk en zo positioneert Dermaesthetics het ook in Nederland – voor luxe salons met veeleisende klanten. Ik ben PCA Skin gaan proberen en we hadden meteen heel mooie resultaten, de klanten zijn supertevreden. Het is het eerste product dat ik tegenkom dat zo mooi werkt op acne en ik heb er echt al heel veel uitgeprobeerd. PCA Skin heeft krachtige producten, zonder downtime en met toch een superresultaat. Bij de peeling kun je ook heel goed een massage toepassen. Tussen de middag doen wij vaak de lunchtimepeels, in de middagpauze van de klanten. We hebben naast de halfuursbehandelingen ook wat uitgebreidere behandelingen, mensen kunnen zelf kiezen. PCA Skin geeft ook een goed resultaat op anti-aging – er zijn prachtige vitamine C-serums, die echt op huidverjonging werken – rosacea, pigment en couperose. Wij combineren de behandelingen vaak heel mooi met de laser, die onder supervisie staat van Annebeth. We zijn er zo blij mee dat we geen behoefte hebben aan andere peelproducten. Onze klanten gaan mooi de deur uit en het resultaat blijft ook lang mooi.”

6% PURE RETINOL PEEL
De nieuwste peeling van PCA Skin is de 6% Pure Retinol Peel. Deze heeft tot taak om effectief de rijpere huid, pigmentverschuivingen, de rokershuid en de huid met zonbeschadiging of acnelittekens aan te pakken. Het gebruik van Intensive Brightening Treatment in de weken na de behandeling werkt verhelderend, stimuleert de celdeling en vermindert fijne lijntjes en rimpels. Resultaat: een betere teint, meer volume en een gezonde uitstraling.

FORMAAT_UITGELICHT_-AFBEELDING_PCA

MEER INFORMATIE: www.pca-skin.nl – www.knapinstitute.nl

KOSMETIEK: SPECIAL CONCEPT BY DERMAESTHETICS

Geschreven door Salon In Beeld
Toegevoegd op 3 november 2016
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print