Blog

Clara Visscher 08 Februari FORMAAT_UITGELICHT_-AFBEELDING

‘IK WIL LATEN ZIEN DAT ONZE MERKEN WERKEN’

Clara Visscher

NUCHTER, RESULTAATGERICHT EN GEFOCUST OP EEN GOED PERSOONLIJK CONTACT: HET MERK DERMAESTHETICS IS IN ALLE OPZICHTEN EEN AFSPIEGELING VAN ZIJN EIGENAAR. CLARA VISSCHER IS ALTIJD OP ZOEK NAAR VERNIEUWENDE, HUIDVERBETERENDE PRODUCTEN EN BEHANDELINGEN DIE HAAR KLANTEN HELPEN EEN SUCCESVOLLE SALON OP TE BOUWEN. “IK HEB NOOIT ZOVEEL GEHAD MET ‘HET RUIKT ZO LEKKER EN HET VOELT ZO GOED’”, ALDUS CLARA.

Clara Visscher is wars van beauty in de zin van nagels, make-up en verwennerij – al sinds de start van haar eigen schoonheidssalon. “Ik heb altijd een voorliefde gehad voor resultaat”, vertelt ze. “Ik vond het in mijn salon moeilijk als ik een klant liet afrekenen alleen omdat het lekker was, terwijl ik niet had kunnen bereiken wat ik wilde.” In 1998 neemt ze Noord-Brabant Cosmetics (NBC) over, met de werkmaatschappij Christiane Aimée. Ze verhuist naar Almere, later naar een representatief pand in Bussum, en laat de naam beter aansluiten bij wat ze wil met haar bedrijf: “Ik vond Christiane Aimée niet meer bij deze tijd passen. We kozen voor Dermaesthetics omdat de naam iets medisch heeft en er voor de schoonheidsbranche zulke geweldige ontwikkelingen kwamen vanuit de medische en farmaceutische wereld.”

TRENDSETTER
Ze behoudt het klassieke Franse merk Pier Augé maar komt op een congres in Duitsland in aanraking met zaken als hyaluronzuur en mesotherapie. “Ik dacht meteen: dit zijn de dingen die ik wil doen”, aldus Clara. Ze gaat daarnaast op zoek naar goede peelings en heeft inmiddels een merkenportfolio dat is gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van huidverbetering. Clara: “Ik wil trendsetter zijn maar de innovaties moeten wel doordacht zijn. Ik ben nuchter en heb in de loop der jaren een goed gevoel gekregen voor wat en wie er achter een product zit. En Ahmet (trainer Ahmet Turkkani, red.) heeft de inhoudelijke kennis, die weet wat iets in de huid doet. Samen komen we een heel eind.”

CLARA VISSCHER: ‘IK WIL TRENDSETTER ZIJN MAAR DE INNOVATIES MOETEN WEL DOORDACHT ZIJN. IK BEN NUCHTER EN HEB IN DE LOOP DER JAREN EEN GOED GEVOEL GEKREGEN VOOR WAT EN WIE ER ACHTER EEN PRODUCT ZIT’

De merken die ze koos, hebben allemaal een duurzaam effect, zegt ze. “Als je ze jaren gebruikt, krijg je een gezonde en mooie huid die later geen fillers of Botox nodig heeft. Ik vind het voor mezelf ook een must dat ik die niet gebruik, ik wil laten zien dat onze merken werken”, aldus Clara.

AMBACHT
Wat voor soort leverancier wil ze zijn? Clara: “We zijn heel toegankelijk; er is totaal geen afstand. En dat persoonlijke, die saamhorigheid vind ik belangrijk. Ik wil vooral ondersteunen en kennis overdragen. Als de klant blij is met onze producten en er mee kan werken, gaat het haar goed en dan pas gaat het ons goed.

Het is niet andersom.” Ze gelooft heilig in praktijktrainingen op locatie. “Hoe doe je een behandeling goed, niet alleen zoals je het op school hebt geleerd maar ook met nieuwe methoden? Er is veel inhoudelijke kennis nodig, onder meer van de huid, van ingrediënten.” Verkopen is daarbij niet in eerste instantie het doel – dat heeft ze altijd gevonden. “Daar heeft het lang om gedraaid maar nu zie je dat de behandeling weer centraal staat, dankzij de innovaties uit de medische wereld”, zegt ze. “Het blijft een ambacht. De basis is dat je weet wat je doet en dat je dat goed doet. Pas daarna komt de verkooptraining.”

TWEEDELING
Haar werkzame leven lang beijvert ze zich om het vak van schoonheidsspecialist naar een hoger niveau te krijgen. “In Amerika heb je de beautician, die doet nagels, haar en makeup, en de aesthetician, die meer met de huid doet. Die tweedeling zie ik hier in Nederland ook ontstaan, waarbij we zien dat de meest professionele salons de hoogste omzet draaien. Klanten die een goede behandeling en goede informatie krijgen, willen daar best voor betalen. Vrouwen van nu willen er goed uit blijven zien. En als ze je vertrouwen, zijn ze heel trouw.”

 


 

PEELINGS:

SNEL EN
DUURZAAM

NIET VOOR NIETS ZET DERMAESTHETICS HOOG IN OP PEELINGS. JE KUNT DE HUID ER SNEL EN VOOR LANGE TIJD EEN MOOIE OPPEPPER MEE GEVEN. MAAR DAN MOET JE WEL WETEN VOOR WIE JE WELKE PEELINGS INZET EN WELK RESULTAAT JE MAG VERWACHTEN. TRAINER AHMET TURKKANI GEEFT GRAAG UITLEG.

_MG_4302-Edit

Voor welke wensen zijn peelings het aangewezen middel? “Peelings zijn geschikt voor iedereen die op een minder ingrijpende manier dan operaties duurzame huidverbetering en huidverjonging wil. Met peelings kun je uiteenlopende huidproblemen, maar ook huidveroudering behandelen. Bij huidproblemen kun je denken aan acne, hyperpigmentatie en rosacea.”

Zijn er specifieke huidproblemen waarvoor je peelings inzet? “In principe bij alle huidproblemen, als de keuze voor het soort zuur maar juist is.”

Welk resultaat kun je bereiken met peelings? “Er zijn diverse soorten peelings in ons assortiment. De meerwaarde van de nieuwe generatie peelings vind ik dat ze niet enkel de huid vernieuwen maar haar ook daadwerkelijk beter maken. In de producten zitten werkstoffen verpakt die dankzij de zuren, afhankelijk van de intensiteit, tot in de basaalcellenlaag komen. Vanuit de levende huidlaag gaan ze de cellen als het ware herprogrammeren, waardoor je werkt op duurzame huidverbetering en huidvernieuwing. Het resultaat is dan niet ‘for the time being’, maar voor langere tijd.”

AHMET TURKKANI:
‘MET PEELINGS KUN
JE UITEENLOPENDE
HUIDPROBLEMEN, MAAR
OOK HUIDVEROUDERING
BEHANDELEN’

We willen allemaal een mooie huid. Maar voor wie zijn peelings niet geschikt? “Peelings zijn niet geschikt voor mensen die behandeld worden voor huidkanker. Peelings zijn juist wel heel goed bij actinische keratose, dat is een voorstadium van huidkanker.
Daarnaast zijn peelings absoluut not done bij mensen die Roaccutane gebruiken of een koortslip hebben.”

Veel mensen willen snel resultaat. Kun je ook té snel willen? Ahmet: “Dat kan zeker. Bijvoorbeeld bij sterke chemische peelings maar die verkopen wij niet. Zij geven vaak complicaties en het resultaat is tijdelijk. Op het moment dat je blijvend en duurzaam
resultaat wenst, zijn meerdere behandelingen noodzakelijk. Je werkt dan niet alleen aan het strippen van de huid, maar je behandelt ook de huidconditie.” Meer info: www.dermaesthetics.nl

HET MERKENPORTOLIO
VAN DERMAESTHETICS
➠ Nimue Skin Technology
➠ PCA Skin
➠ pHformula
➠ Fusion Mesotherapy
➠ Pier Augé

3X PEELING

MAAR LIEFST DRIE MERKEN VAN DERMAESTHETICS HEBBEN GEAVANCEERDE PEELINGS IN HET ASSORTIMENT. NIMUE, PCA SKIN EN PHFOMULA VERTONEN VEEL OVEREENKOMSTEN MAAR OOK GROTE VERSCHILLEN. ONTDEK WELK MERK BIJ JOU PAST.

NIMUE: VOOR IEDEREEN DIE WIL STARTEN MET PEELINGS

Met ingrediënten uit de biotechnologie, aromatherapie en homeopathie pakt Nimue de huidproblemen bij de kern aan. Tegelijkertijd bestrijden de peelings de symptomen zodat je snel resultaat ziet. Als huidspecialist kun je er veel mee bereiken: verjonging, antioxidatie,
bescherming tegen de zon en herstel. De Zuid-Afrikaanse professor Aubrey Parsons ontwikkelde het merk Nimue twintig jaar geleden en sindsdien werkt hij constant aan nieuwe ontwikkelingen. De wetenschapper

staat op het standpunt dat de huid een groot zelfgenezend vermogen heeft en dat het de kunst is om dat aan te spreken, zonder de inzet van apparatuur. Hij creëerde een zeer resultaatgerichte lijn behandelprogramma’s. Na Zuid-Afrika ontdekten Australië en Nieuw-Zeeland het merk en nu verovert Nimue ook Europa.

VIER
Het cijfer vier speelt een essentiële rol. Nimue gaat namelijk uit van vier huidcondities, vier behandelprincipes en vier behandelfases. De huidcondities zijn: de beschadigde huid, de huid met hyperpigmentatie, de huid met acne

en een normale huidconditie die de klant wil handhaven. De vier behandelprincipes zijn: verjonging, antioxidatie, bescherming tegen de zon en herstel van de huid. Voor elk doel, elke huidconditie heeft Nimue een andere behandeling. Na het eerste contact (fase 1) met intake en analyse volgt het consult (fase 2), waarin de huidspecialist advies geeft over leefgewoonten, producten en behandeling. Daarna volgt de behandeling zelf (fase 3) en tot slot volgt de controle (fase 4) met advies over huidverzorging, bijbehorende producten en vervolgafspraken.

www.nimue.nl


 

PCA SKIN: ‘AANGEKLEDE PEELINGS VOOR LUXE RESULTAAT

Het uitgangspunt van PCA Skin: een gezonde huid is een mooie huid. Het Amerikaanse merk, dat vorig jaar zijn 25e verjaardag vierde, ontwikkelde voor dat doel peelings met extra functies. Die ‘aangeklede’ peelings verbeteren de huid zonder de nadelen van klassieke peelings. Zo heeft de klant weinig last van downtime, van huidvervellingen en irritaties.

Schoonheidsspecialist Margaret Ancira wilde meer effect uit haar behandelingen halen dan ze met haar verzorgende producten kon bereiken en zocht in 1990 contact met dermatologen. Doel: de kloof overbruggen tussen schoonheidsspecialisten en artsen. Ze richtte Physician’s Choice Arizona op, later omgedoopt tot Physician’s Care

Alliance, kortweg PCA Skin. Daarmee legde Margaret de basis voor de medische esthetiek. Basisgedachte: de nieuwe cosmetica moeten echt resultaat leveren. PCA Skin kent vijftien behandelprotocollen. De serums ondersteunen de peelings en zorgen dat de huid mooi heelt aan de bovenkant. Ook is er een scala aan producten voor thuisgebruik. Belangrijk is Retinol Renewal with Restor Active Complex: een serum met huidverjongende en -versterkende eigenschappen. ExLinea Peptide Smoothing Serum strijkt fijne lijntjes en rimpeltjes glad, verfijnt de poriën en maakt de huidtextuur glad, dankzij een innovatief peptidencomplex. Wie langer met PCA Skin werkt, krijgt steeds meer inzicht, waardoor er meer behandelmogelijkheden bijkomen.

FRISSE UITSTRALING
Globaal kun je de peelings van PCA Skin onderverdelen in vier behandelingen.

De moderne Jessner-peeling verzacht het huidoppervlak, voorkomt pigmentatie en geeft een frisse uitstraling. De vier hightech TCApeelings helpen tegen acne, hyperpigmentatie, fijne lijntjes en rimpels. De mildere varianten zijn geschikt voor gevoelige en donkere huidtypen en de meer actieve voor de dikkere huid en de rest van het lichaam. Twee hydraterende Retinoï de-behandelingen beschermen de huid en bevorderen de opname van vitaminen, antioxidanten en andere voedingsstoffen. Ze verbeteren de celdelingzodat gezonde cellen aan de oppervlakte komen en de huid een egale, zachte en frisse uitstraling krijgt. Ook de vier maskers peelen de huid. Voor wie peelings niet geschikt zijn, is er een tweetal alternatieven: het Oxygenating Trio met superieure antioxidanten en het reinigende Deep Pore Treatment.

www.pca-skin.nl


 

PHFORMULA: VAN BINNEN NAAR BUITEN EN ANDERSOM

In 2010 zette pHformula voet op de markt met een vernieuwende visie op skin resurfacing. Deze outside in- en inside out-filosofie levert geavanceerde, dermatologische peelings op die werken vanuit de diepte én naar de diepte in de huid, zonder downtime. Bovendien zijn de producten niet tijdsafhankelijk: ze hoeven niet te worden geneutraliseerd of verwijderd. Alle behandelingen en formules van pHformula hebben een wetenschappelijke en medische oorsprong en alle werkstoffen komen uit de farmacie. Het merk ondersteunt

grote medische instellingen die onderzoek doen naar nieuwe technologieën. De huidspecialist werkt mede daardoor altijd met de meest professionele peelings. De specialist stelt op basis van analyse de meest geavanceerde en effectieve behandeling samen en combineert daarbij verschillende protocollen. Hij of zij bepaalt per persoon de sterkte en diepte van de peelings, de applicatietechniek en de hoeveelheid laagjes tijdens de behandeling.

HOMECARE KITS
De professionele resurfacing behandelingen zijn geschikt voor huidverjonging, hyperpigmentatie, acne, chronische roodheid en

ouderdomsvlekken. Ook zijn er behandelingen voor specifieke gebieden, zoals hals & decolleté, rond de ogen en rond de mond. Thuis verzorgt de cliënt de huid met een van de 52 producten. Extra makkelijk zijn de vier Homecare Kits met elk vijf producten voor specifieke huidproblemen.

Het PH-DVCTM-complex, dat in alle producten zit, verzekert een diepe opname van de werkstoffen, verlengt de werking en voorkomt de negatieve complicaties van klassieke
peelings. Daarbij stimuleert retinol huidherstel door het bevorderen van celdeling en aanmaak van elastine en collageen in de huid.

www.ph-formula.nl

WANNEER ADVISEER JE NIMUE?

“Nimue is ons meest brede peelingsmerk en geschikt voor iedereen die wil starten met peelings. Nimue verwerkte retinol en L-Ascorbic Acid in alle producten. Bovendien bevatten bijna alle lijnen producten voor thuisgebruik en ook zuren die de behandelingen ondersteunen. Hierdoor bereik je vrij snel op een gecontroleerde manier resultaat. Nimue biedt voor lange termijn de meest duurzame huidverbetering met een goede prijs-kwaliteitverhouding.” (Ahmet Turkkani, huidspecialist en trainer Dermaesthetics)

WANNEER ADVISEER JE PCA SKIN?

“PCA Skin is een luxe huidverbeteringslijn. Heb je klanten die gaan voor luxe in het hoge segment, resultaat willen en de beleving niet willen missen, dan is PCA Skin de perfecte keus. Het is een Amerikaans merk, dus de behandelingen zijn meer ‘sophisticated’ en de behandeling is meer ontspannend dan prikkelend. De klant gaat mooi de deur uit en blijft mooi.” (Ahmet Turkkani, huidspecialist en trainer Dermaesthetics)

WANNEER ADVISEER JE PHFORMULA?

“Resurfacings, de essentie van pHformula, zijn peelings waar de werkstoffen in zitten. Zij beschikken over het vermogen om de huid van binnenuit te herstructureren. Het uiteindelijke resultaat krijg je na een kleine maand. pHformula is voor mensen die sneller resultaat willen en gaan voor hardcore huidverbetering en huidverjonging. Milde
vervelling is mogelijk maar het resultaat is verbluffend! Het merk heeft een medische achtergrond en steeds meer huidtherapeuten weten de weg naar pHformula te vinden.” (Ahmet Turkkani, huidspecialist en trainer Dermaesthetics)

STERK MERK DERMAESTHETICS – KOSMETIEK


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone