Blog

Ahmet Turkkani 05 Februari ZWITZERLAND_-AFBEELDING

Vernieuwend concept

Ahmet Turkkani

Waar een lang weekend Zwitserland goed voor is…

Onlangs was ik een lang weekend in Zwitserland en liep langs een statig, mooi pand waarin ik tot mijn grote vreugde een prachtige etalage van Nimue zag. Toen wou ik ook een kijkje binnen nemen want het zag er allemaal heel goed uit. Eenmaal binnen werd ik hartelijk ontvangen door een dame en ik stelde me ook voor als een Nimue huidspecialist die met het merk werkt in Nederland. De dame had een afspraak die ieder moment binnen kon komen en ze vond het jammer dat ze niet direct tijd had. Ze bood me een kop koffie aan en vroeg mijn geduld. Ze had een intake en zou daarna tijd voor me hebben. Normaal gesproken zou ik niet blijven zitten, maar ze was enorm prettig als persoon. Dus Ahmet bleef zitten en haar afspraak kwam.

De dame die voor een intake kwam was een mevrouw met een rijpere huid met rimpels, had al ervaring met een andere schoonheidssalon maar wou meer resultaat. Aandachtig luisterde ik alles af. Op een gegeven moment hoorde ik dat deze salon specialisten in dienst heeft op allerlei gebied. Althans, die indruk gaf ze de klant…

 ”Door de juiste klant bij de juiste specialiste te zetten werd het resultaat behaald die de klant voor ogen had

Na de intake kwam er een schoonheidsspecialiste aangelopen die werd voorgesteld aan de klant als huidverjongingsspecialiste. Zij had alle kennis in huis en zou mevrouw behandelen. Vervolgens verdwenen de klant en de behandelaar richting salon. Ik begreep dat de dame zelf ook huidspecialist (tevens eigenaresse) is. Zij deed alle intakes en zorgde dat de klanten bij de juiste huidspecialist kwamen. Toen ik vertelde dat ik dat een heel leuk concept vond wist de eigenaresse mij te vertellen dat ze hier bewust voor gekozen heeft. Als antwoord op waarom, zei ze dat ze merkte dat klanten op een gegeven moment bleven hangen in dezelfde behandeling.

Sommigen hadden niet het resultaat die ze hadden gewild doordat haar behandelaar te basic werkte, waardoor ze klanten verloor. Of de ervaren schoonheidsspecialisten hadden het teveel over huidverbetering, terwijl de klant hier nog niet aan toe was. Gevolg was dat ook deze mensen niet tevreden waren. Door alle intakes voortaan zelf te doen bepaalde de eigenaresse welke klant bij welke specialiste terecht kwam. Door de juiste klant bij de juiste specialiste te zetten werd het resultaat behaald die de klant voor ogen had.

Het gevolg hiervan is dat de specialiste de behandelingen doet waar ze capabel voor is en leuk vindt, en dat de klant tevreden is. Iedereen blij!


Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone