Dermaesthetics Blog

Beleving & Resultaat

ZOEK JE NAAST JE LUXE HUIDVERZORGINGSMERK PRODUCTEN DIE INTENSIEF RESULTAAT BOEKEN BIJ HUIDPROBLEMEN, DAN KOM JE AL SNEL TERECHT IN MEDISCHE SFEREN, PEELINGS MET VEEL DOWNTIME EN ONCOMFORTABELE BEHANDELINGEN. “NIET BIJ PCA SKIN”, ZEGT DERMAESTHETICS-DIRECTEUR CLARA VISSCHER: “HET IS EEN HEEL VOORUITSTREVEND MERK DAT IN ZIJN BEHANDELINGEN INTENSIEF WERKENDE, MEDISCHE PEELINGS COMBINEERT MET BELEVING, COMFORT EN ONTSPANNING. ZO SPEEL JE IN OP HET HOGE VERWACHTINGSPATROON VAN DE VEELEISENDE CONSUMENT.”

Waar komt die aandacht voor de beleving vandaan?

Clara: “Dat komt doordat het merk is opgericht door een schoonheidsspecialist, Margaret Ancira. Zij wilde verder komen met haar resultaten dan ze op dat moment deed maar wilde haar klanten niet blootstellen aan alle bezwaren die de toenmalige peelings hadden. Zij ging met een aantal wetenschappers om de tafel zitten en in 1990 verscheen het allereerste product: de PCA-Peel. Dat hebben we nog steeds.” In dezelfde vorm? Clara: “Ja, het is nog exact hetzelfde. Daaruit is een compleet merk ontstaan, met meerdere behandelingen en thuisproducten. Kernwaarden bij alles: het moet absoluut veilig zijn, respect hebben voor de huid en een gezonde huid tot doel hebben.”

Wat voegde het merk destijds toe aan de bestaande producten?

Clara: “Effectieve en tegelijk comfortabele peelings. Die waren er niet. Je had wel heel zware chemische peelings, met veel downtime en ontstekingsgevaar, waarvoor je naar een dermatoloog moest. Dat was voor veel mensen een drempel en die downtime wilden ze ook niet. Margaret wilde een peeling die wel een gelijkwaardig resultaat gaf maar niet het gedoe eromheen. Het resultaat was PCA-Peel, een peeling die goed gebruikt kan worden door de schoonheidsspecialist. Het product komt tegemoet aan de behoefte aan een comfortabel product met hetzelfde resultaat als een dermatologische peeling.”

Welke ontwikkeling heeft het merk doorgemaakt?

Clara: “Ze volgden en volgen steeds de ontwikkelingen in de wetenschap op de voet. Er kwamen steeds meer behandelingen die inspeelden op de vraag van professionals. De Sensi-Peel bijvoorbeeld, is een TCA-peeling die is aangevuld met werkstoffen die de gevoeligheid van de huid aanpakken, waaronder rosacea. Het huidprobleem rosacea dook steeds vaker op in de salon maar op dat moment was er niet het juiste type behandeling voor op de markt. Dat is wat PCA Skin doet: het merk volgt de trends continu en luistert vooral ook naar de behoefte van de consument.”

In hoeveel landen wordt PCA Skin verkocht?

Clara: “Het is wereldwijd in ruim 50 landen verkrijgbaar. Alleen al in Amerika werken er zo’n 8.000 medische en esthetische praktijken mee. In Nederland zijn dat er ongeveer 30.”

Welke eisen stelt PCA Skin aan de behandelaars?

Clara: “Kijk, als behandelaar ben jij altijd verantwoordelijk voor wat je met je klanten doet. Je moet weten wat je doet en waarom. Trainingen zijn dus heel erg belangrijk. Wij geven zowel theorie- als praktijktrainingen, die laatste echt één op één. Ook voorzien we onze salons van alle documentatie en educatietools, zoals een boek, een map, updates, rapporten en alle onderzoeken.”

Zijn de thuisproducten van PCA Skin ook echt adviesproducten?

Clara: “Op een pot antirimpelcrème staat dat het tegen rimpels werkt, dat ziet de consument ook, daar heeft ze jou niet voor nodig. De kunst is dat jij hem of haar kan uitleggen waaróm.

Wat is er in die huid noodzakelijk om dat proces van rimpelvorming stop te zetten en om te draaien? Je moet procesmatig kunnen denken en dat krijg je niet mee op school. En ik vind: De klant investeert een bepaald bedrag in zijn huid en heeft het recht om het verhaal erachter te weten. Het is dus inderdaad echt een adviesproduct, daarom is het ook niet op internet te koop. Absoluut niet. Je moet goed naar de huid kijken en het juiste product vinden bij de persoon. Je kunt echt fouten maken met PCA Skin, het is zo effectief en diepwerkend. Daarom zijn de trainingen zo belangrijk.”

PCA_INNOVATIES

Hoe denkt PCA Skin mee met de schoonheidsspecialist?

Clara: “Ik vind PCA Skin daarin heel vooruitstrevend. Waarom gaat iemand naar een salon? Die wil een gezonde huid, van de huidproblemen af maar die wil ook een stukje beleving. Het is toch een uitje, eens in de zes of acht weken, een moment van ontspanning. PCA Skin heeft de behandelingen daarom aangekleed met alles erop en eraan, waarbij ze niet alleen aan een mooie, gezonde huid maar ook aan de beleving hebben gedacht. Er zit een massage in, een moment van ontspanning. En de peelings kennen weinig downtime, huidvervellingen en irritaties dankzij de serums, waardoor de behandeling comfortabel is en de klant er direct mooi uitziet. Onze klanten zijn vaak salons die wat meer glamourgericht zijn. Die luxe cosmeticamerken in hun assortiment hebben en op zoek zijn naar intensieve peelings om te voldoen aan

het hogere verwachtingspatroon van de consument. Die wil huidproblemen oplossen en heeft daar meer voor over. Dat wil de schoonheidsspecialist wel aanbieden maar de klant die daar komt, is toch die beleving gewend. PCA Skin biedt allebei. Het merk vormt voor deze salons de ultieme methode om over te stappen op huidverbetering. Intensief, effectief en toch passend binnen hun luxe cultuur.”

Wat is de belangrijkste innovatie geweest in de afgelopen jaren?

Clara: “Er zijn drie producten die echt een doorbraak in de cosmetica-industrie betekenden. Ideal Complex: Revitalizing Eye Cream of Gel is een compleet oogproduct dat alle problemen rond het oog aanpakt, zoals donkere kringen en vochtwallen. Het lift het bovenooglid en trekt kleine rimpeltjes duidelijk strakker. Het is gebaseerd op een alternatief voor retinol. Het ooggebied en retinol gaan immers niet altijd goed samen. Verder zitten er stamcellen en peptiden in. Het is heel goed ontvangen, ook op de Nederlandse markt. Het tweede product is Skin Perfecting Neck and Decollete, een crème voor hals en decolleté, deels gericht op het liften en verstrakken van de huid. Het bevat ook ingrediënten die rode vlekjes, pigmentvlekjes en verhoorning aanpakken. Het heeft dankzij Oprah veel aandacht gekregen en het is door Vogue het ‘beste halsproduct ooit’ genoemd. Het derde product is C&E Strength Max, een geconcentreerd vitamine C-product, dat is gecombineerd met vitamine E. Dat was tot op heden altijd tocoferol, een afgeleide, nu koppelden de ontwikkelaars pure vitamine E aan de vitamine C-moleculen waardoor deze vijfmaal versterkt werken. Normaal zal veel vitamine C de huid irriteren, op deze manier is een hoge dosis mogelijk zonder irritatie. Het geeft een fluweelzachte finish, ideaal voor mensen die van beleving houden rond cosmetica.”

Welke innovatie zit er aan te komen?

Clara: “Er komen voor het einde van het jaar twee nieuwe gezichtsproducten aan, een voor thuis en een behandeling. Ze zijn gebaseerd op retinol, meer weet ik nog niet.”

Wordt het een nieuwe lijn?

Clara: “Dat denk ik niet, PCA Skin denkt niet in lijnen. Iedereen heeft een unieke huid, je moet de juiste producten bij de juiste persoon pakken. Je stopt niet iedereen in een hokje waar je vervolgens een kant-en-klaar regime op afstemt.”

MEER INFORMATIE:
www.pca-skin.nl

 

KOSMETIEK: SPECIAL CONCEPT BY DERMAESTHETICS

Geschreven door Clara Visscher
Toegevoegd op 23 september 2015
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Print